PRAVI SE JEDNOSTAVNO I BRZO, BEZ JAJA I MLIJEKA, STO ZNACI DA IM JE I ROK TRAJANJA ZNATNO DUZI: BOSANSKI LOKUM




SASTOJCI
220 g maslaca
1,5 soljica secera
1,5 soljica ulja
brasno
secer
vanilijin secer


PRIPREMA
U dublju zdjelu staviti maslac koji ste prethodno drzali bar pola sata na sobnoj temperaturi, pa dodati secer. Dobro izmiksati mikserom, pa dodati ulje. Postepeno dodavati brasno. Kad se smjesa malo zgusne, nastaviti oblikovati tijesto rukama. Tijesto ne smije biti ni pretvrdo, ni premeko. Kad je gotovo, oblikovati ga u loptu i krenuti sa oblikovanjem lokuma.
Oblikovati lokume, jedan po jedan. Nakon toga lagano ih zarezati nozem po sredini. Od navedene smjese izadje ih najmanje 25 (u mom slucaju ovog puta, nesto manje, jer sam smanjila smjesu).

Peci na laganoj temperaturi. Ja krecem sa 220 stepeni, prvih 4-5 min, a onda smanjim prvo na 200 a potom na 150 stepeni i pecem jos 15-ak minuta.
Pecene lokume, ostaviti da malo ohlade.
Mlake ih uvaljati u secer pomijesan sa vanilijinim secerom. Mislim da su ljepsi ako se koristi kristalni secer pomijesan s vanilijom, ali po zelji se moze koristi i secer u prahu.


P.S.
Ovo je recept kako ja pravim lokume. Izvorni je: 250 gr margarina, 250 gr maslaca, 1,5 soljica secera u prahu, 1,5 soljica ulja i brasno po potrebi plus secer u prahu da se uvaljaju nakon pecenja. Dugo sam ga koristila, pa onda probala da izbacim margarin. Bilo je jos bolje. Potom mi je jednom bilo lijeno otici do prodavnice da kupim secer u prahu… Ispostavilo se da su puno bolji, ovako kako ih vama predstavljam. No, o ukusima ne vrijedi raspravljati, pa, ukoliko zelite, probajte i jedan i drugi recept.