Slana štrudla

Odlična slana štrudla, koja vam može biti doručak ili predjelo.

SASTOJCI
500 g brašna
250 ml kefira
50 ml tople vode
7 g suvog ili 20 g svežeg kvasca
1 kašičica šećera



1 puna kašičica ili po ukusu, soli
1 jaje + pola jajeta****
300 g dimljene ćureće šunke, ili šunke koje vi volite
100 g sitno iseckanih crnih maslinki
100 g suve dimljene slanine
60 ml ulja
175 g rendanog sira



za premazivanje:
pola jajeta
semenke po izboru

PRIPREMA
1. U toplu vodu staviti kvasac i šećer, promešati i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.
U vanglicu prosejati brašno, dodati so i izmešati, dodati jedno celo jaje i pola jajeta ( **** jedno jaje izmutiti i sipati otprilike pola količine a pola ostaviti za premazivanje, jer 1 celo jaje je previše ) dodati ulje, kefir i nadošli kvasac i zamesiti testo.
Isipati na radnu površinu i mesiti sve dotle dok prestane da se lepi za ruke ( pokušajte da ne dodajete ekstra brašna, ili, ako dodajete, dodati po vrlo malo )
Ja moje testo dobro umesim prvo mikserom pa tek onda ga isipam na radnu površinu i samo ga domesim.
Kad je testo gotovo, treba da se lepi za ruke, ali da ništa ne ostane na ruci.
Premazati ga sa malo ulja i vratitti nazad u vanglicu i ostaviti na toplom mestu da testo naraste.

2. Naraslo testo isipati na radnu površinu i ako je potrebno, posuti je sa gustinom i malo premesiti testo.
Podeliti na tri dela, svaki deo je oko 340 g ( ako se dobro sećam ) premesiti, oblikovati u kugle i ostaviti da odstoje desetak minuta,površinu na kojoj ostavljate kugle, blago posuti sa gustinom.

3. Svaku kuglu rastanjiti u pravougaonik oko 0.5cm debljine.
Šunku možete koristiti u komadima ili sitno iseckanu.
Po testu staviti prvo šunku, posuti sa izrendanim sirom, sitno iseckanim maslinkama i sitno iseckanom dimljenom slaninom i zaviti u rolat.
Tako isto uraditi i sa preostalim testom .

4. Tako pripremljeno testo uplesti u pletenicu i staviti u što duži pleh za hleb ( a ako želite možete napraviti i dve manje štrudlice, što je možda čak i bolje, ja sam pravila jednu, ali dužu, jer imam dosta dug pleh za hleb i trebalo mi je da imam dovoljno za 16 ljudi ) i ostaviti da se testo još jednom podigne.

5. Naraslu štrudlu premazati sa ostatkom od jajeta, posuti sa semenkama  i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 175°C oko 45 do 50 minuta..ako počne previše da vam rumeni, prekriti je pek papirom.
Ohladiti je kratko u kalupu, okrenuti i ostaviti na žici da se prohladi. Ja sam moju pokrila sa kuhinjskom krpom, jer sam je ispekla ranije, da mi se nebi sušila.

6. Iseći na šnite i poslužiti.
Kod nas je bila poslužena za predjelo a vama može da bude doručak ili šta vi već volite.
Ako vam ostane ( nama su ostala 2 parčeta ) kratko je zagrejati i biće kao da ste je sad ispekli.

Prijatno!!!!

Izvor: coolinarika.com